0x80072EFD: Windows App Store kan niet worden geopend

Windows Store werkt niet meer

Wanneer Windows Store wordt geopend, verschijnt er een wit scherm met daarin in grote letters "Controleer de internetverbinding en probeer het opnieuw. De server was onbereikbaar". De internetverbinding kan eenvoudig worden gecontroleerd door een website te bezoeken met bijvoorbeeld nieuwsartikelen. Is daar geen probleem mee, dan is er wat anders aan de hand. Een veel voorkomende oorzaak zijn bepaalde beveiligingsinstellingen.
Lees hier hoe je met een paar handelingen weer toegang kunt krijgen.

0x80072EFD: Windows Store is onbereikbaar
 

Windows Store werkt niet meer

Stap 1: 
Open Internet Opties via het configuratiescherm.

Internetopties via het configuratiescherm

Stap 2:
Klik op het tabblad "geavanceerd". Zoek onder al deze instellingen naar de onderdelen "TLS gebruiken".
Deze dienen geactiveerd te zijn. Mogelijk zijn deze uitgevinkt zoals hieronder te zien is. Vink ze alledrie weer aan of druk op "geavanceerde instellingen herstellen"

Druk hierna op "toepassen" en daarna op "OK"

 

WIndows Store werk niet meer oplossen

Windows Store doet het niet meer

Probleem niet verholpen? PC Hulplijn helpt!

Bovengenoemde oplossing is mogelijk slechts één van meerdere oorzaken. Mocht je hulp nodig hebben om Windows Store weer te kunnen gebruiken, neem dan contact op met onze helpdesk en een ICT specialist zal het probleem oplossen.

 

Direct Computerhulp nodig?
Bel 0900 555 55 33 (90cpm)

Bel naar 0900 555 55 33 (90cpm) en u wordt direct geholpen door één van onze getrainde computer-specialisten.
Of kies voor het VIP abonnement, extra voordelige hulp voor slechts 50cpm!
Liever een vast tarief? Neem een onderhoudsabonnement of kies voor een oplossing tegen vaste prijs!

Met 100% Niet goed Geld terug Garantie!

Nieuwsbrieven

PC Hulplijn houdt u gratis op de hoogte van nieuwtjes, computergevaren, problemen en oplossingen van het moment

Go to top