Wanneer Windows Store wordt geopend, verschijnt er een wit scherm met daarin in grote letters "Probeer het opnieuw. Pagina kan niet worden geladen. De foutcode is 0x8000FFFF". Als eerste zal een algemeen netwerk of internet probleem moeten worden uitgesloten. De internetverbinding kan eenvoudig worden gecontroleerd door een website te bezoeken met bijvoorbeeld nieuwsartikelen. Is daar geen probleem mee, dan is er wat anders aan de hand. Een veel voorkomende oorzaak zijn bepaalde beveiligingsinstellingen. Lees hier hoe je met een paar handelingen weer toegang kunt krijgen.
0x8000FFFF: Windows Store werkt niet meer
Stap 1:
Open Internet Opties via het configuratiescherm.
Stap 2:
Klik op het tabblad "geavanceerd". Zoek onder al deze instellingen naar de onderdelen "TLS gebruiken".
Deze dienen geactiveerd te zijn. Mogelijk zijn deze uitgevinkt zoals hieronder te zien is. Vink ze alledrie weer aan of druk op "geavanceerde instellingen herstellen"
Druk hierna op "toepassen" en daarna op "OK"
Probleem niet verholpen? PC Hulplijn helpt!
Bovengenoemde oplossing is mogelijk slechts één van meerdere oorzaken. Mocht je hulp nodig hebben om Windows Store weer te kunnen gebruiken, neem dan contact op met onze helpdesk en een ICT specialist zal het probleem oplossen.