Rabobank Phishing: Uw nieuwe betaalpas staat voor u klaar

 

Direct Computerhulp nodig?
Bel 0900 555 55 33 (90cpm)

We willen u graag melden over een nieuwe phishing mail uit naam van de Rabobank. Hierin wordt gesproken over het ontvangen van een nieuwe betaalpas, waarbij nog wat extra gegevens nodig zijn. Via de link, waarop geklikt dient te worden, kunnen de extra gegevens worden ingevuld. Echter de link verwijst naar een niet-Rabobank domein, namelijk: bit.do/44A2
Als afzender in de mail is te zien: Rabobank NL <betaalpas@rabobank.klant.nl>.
Zie hieronder een afbeelding van de mail plus de inhoud.

 


​Uw nieuwe betaalpas staat voor u klaar

Maak gebruik van onze nieuwe betaalpas. U kunt uw oude betaalpas bij ons inleveren.


Geachte relatie,

Vanaf vandaag introduceert de Rabobank haar nieuwe betaalpas. Deze nieuwe betaalpas heeft ook de oude functies van uw betaalpas die u op dit moment gebruikt. We hebben besloten om deze nieuwe betaalpas te ontwikkelen omdat wij op dit moment verschillende problemen ondervinden. Deze problemen bestaan uit o.a skimming, fraude en diefstal. Omdat wij deze problemen willen stoppen hebben wij besloten om vanaf nu de nieuwe betaalpas te introduceren.

Wat betekent dit voor u?

Vanaf het moment dat u gebruik maakt van uw oude betaalpas bent u gevoelig voor bovengenoemde problemen die u met uw betaalpas zult kunnen hebben. Wij proberen er alles aan te doen om dit te stoppen, maar desondanks is dat op dit moment niet mogelijk. Met de nieuwe betaalpas is dit wel mogelijk. Zo hebben wij een encryptie toegevoegd aan onze betaalpas en hebben wij een beveiligingsmethode in de nieuwe betaalpas gezet zodat skimming en fraude niet meer mogelijk is. Uw oude betaalpas zal binnen een paar weken worden geblokkeerd, dit doen wij uit veiligheidsmaatregelen omdat wij onze klanten verplichten om de nieuwe betaalpas aan te vragen die wel aan onze eisen voldoet. We hopen hierbij u duidelijk te hebben geïnformeerd over de situatie met onze oude betaalpas.

De nieuwe betaalpas ontvangen

Om de nieuwe betaalpas in ontvangst te nemen moet u eerst ons formulier invullen. Wij doen dit om te verifiëren of u wel echt de eigenaar bent van de rekening. Nadat u het formulier heeft ingevuld nemen wij telefonisch contact met u op om de aanvraag te voltooien. U ontvangt uw nieuwe betaalpas binnen 3 tot 5 werkdagen nadat u ons formulier hebt ingevuld. 

Klik hier om de aanvraag te voltooien

Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
De Rabobank

PC Hulplijn

Go to top